0 izdelkov
V košarici ni izdelkov.
Return to ShopČe imate dve levi roki in niste vešči uporabe orodja, če nimate izkušenj s popravili, ali preprosti niste “tehnični tip”, se znebite samostojnega dela. Naredili boste več škode kot koristi in na koncu vas bo to trojno stalo. Umazani boste, vedno vam bo nekaj manjkalo in/ali pa boste kupovali napačne rezervne dele ali orodje. Če živite v stanovanju, nimate lastnega dvorišča, delavnice ali garaže z delovno mizo in dobro razsvetljavo, bo najbolj enostavno, če svoje kolo odpeljete na servis, poklepetate z lastnikom kolesarske trgovine, navežete dober odnos s serviserjem, plačate in se (od) peljete.
Večina proizvajalcev koles za servise uporablja večinoma standardna orodja, ki vam bodo dobro služila pri večini popravil. Lahko pa se zgodi, da boste za servis kolesa potrebovali tudi nekaj specializiranih orodij, ki bodisi ne spadajo za servisiranje vaše znamke kolesa, vašega modela kolesa ali pa vašega paketa. Proizvajalci koles se danes enako, kot je to primer pri avtomobilskih proizvajalcih ali proizvajalcih motornih koles, trudijo stvar “zakomplicirati” tako, da imajo servirsni “amaterji” in nepooblaščeni serviserji, zagrenjeno življenje.
Predpostavka tega članka je, da ga ne bodo brali profesionalni serviserji, temveč običajni in ljubiteljski kolesarji, ki po večini nimajo specifičnih spretnosti in znanja in ki imajo omejeno časa in denarja … Za začetek je ptreba povedati, da ima vsako kolo komponente, ki NISO primerne za popravilo in ki niso namenjene servisiranju. To pomeni, da se jih ne splača popravljati.
Na primer: zadnji sklop menjalnika, notranji zadnji pogonski mehanizem, osrednji pogon s kroglicami ali zatesnjenimi ležaji, prestavne ročice s finim vgrajenim mehanizmom, sprednje vilice itd. Takšne komponente preprosto zamenjamo z novimi komponentami istega proizvajalca, jih nadomestno s združljivimi komponentami drugih proizvajalcev ali še bolje: jih zamenjamo s kakovostnejšimi, ker je ponudba na trgu danes ogromna. Komponente se seveda ločijo po ceni, po teži in – po celostni podobi.
Včasih je določeno del kolesa sicer mogoče servisirati, vendar je iskanje in nakup rezervnih delov ter čas, ki ga bomo za to porabili, preprosto nesmiselno. Na primer: lahko kupimo dva kroglična ležaja po ceni 4 € za kos, kompletna osrednja pogonska gred z dvema novima in perfektno zatesnjenima ležajema, pa stane 10 €. Verjetno se boste strinjali, da se v tem primeru enostavno ne splača iskati rezervnih delov po internetu, jih naročati ali iskati po trgovinah, snemati ležaje, priviti nove nazaj in tvegati, da bomo pri zamenjavi še kaj poškodovali (kladivo ni zelo prefinjeno orodje). Poleg tega naš čas tudi nekaj stane.
1. Servisni nosilec za kolo
Priporočamo ga le, če je iz čistega železa, če tehta 30-50 kg ali če je pritrjen na tla ali na steno delavnice, po možnosti na kakšno težko delovno mizo. Stojalo v kombinaciji plastike, aluminija in tankih cevi, kakršne prodajajo v trgovskih centrih za okoli 30 evrov, je v 95 odstotkih neuporabno. Zakaj? Zato, ker večina zamenjav delov na kolesu zahteva nekaj uporabe surove sile, odvijačenja, zategovanja itd. Nekvaliteten pripomoček vas bo pri tem večinoma motil, namesto da vam je v pomoč.
Servisno stojalo je nujno, če nastavljate zadnji menjalnik ali če želite centrirati diske. Lahko se vam zgodi, da se pedali zataknejo ob nosilec, da je vse skupaj zelo nestabilno. Včasih ima človek občutek, da bi potreboval štiri roke istočasno in da sploh ni lahko upravljati kolesa, vrteti pedal, menjavati prestav na krmilu, nastavljati menjalnika in zavirati. Vse to vam lahko vzame nekaj časa. Ne pozabite tudi, da se natančne nastavitve izvajajo med vožnjo.
2. Orodje za popravilo in servisiranje kolesa
Čeprav mnogi proizvajalci poskušajo izdelati kolo, ki ne zahteva nobenega posebnega orodja za montažo in demontažo posameznih delov, je to v večini primerov danes že skorajda nemogoče in si boste morali postopoma nabavljati čim več orodja. Tako univerzalnega, kot tudi specialnega orodja. Ni odveč, če povemo, da tista večnamenska orodja, ki jih lahko vtaknemo v žep, v nahrbtnik ali v torbico na kolesu, niso ravno v pomoč. Imaš vse in hkrati nič. Lahko sicer nastaviš sedež ali priviješ kakšen premalo zategnjen vijak ali matico, ne boš pa s tem opravil kakšnega resnejšega popravila. Preprosto zato, ker je takšno orodje premajhno, ni praktično, moti, se zatika, zvija, ne dovoljuje dovolj zategovanja ali popuščanja (zakon vzvoda) in podobno.
Orodje mora biti kakovostno in individualno! Pri nakupu bodite pozorni, da ima orodje dovolj dolg (vsaj 20 cm) ročaj. Za nastavitev matic na kolesih ali za odstranitev pedalov potrebujete ultra ozke ključe, za odstranitev osrednje pogona pa tiste posebne, zvezdaste. Za demontažo osrednjegapogona, torej za odstranitev ročic, boste potrebovali točno prilagojeno orodje za ta tip gredi, itd. Če imate več različnih koles, potem boste potrebovali tudi več različnih orodij, kot če imate eno samo kolo.
O tem, kako servisirati kolo, se lahko veliko naučite na YouTube-u, vendar le, če so informacije točne, resnične in če jih je posnel pravi serviser oziroma profesionalec. Vse preveč je vsebin, ki jih snemajo amaterji ali ljudje, ki kolo servisirajo narobe in hitro se vam lahko zgodi, da boste na koncu v še večjem (ali dražjem) položaju. Seveda so lahko YouTub-u posnetki koristni v smislu nekih osnovnih smernic, treba pa jih je jemati z določeno rezervo in premišljeno.
Če nimate izkušenj, je najbolje, da del, ki potrebuje zamenjavo, najprej odstranite, ga razmastite in dobro preverite oznake, nato pa pred naročilom ali nakupom novega, natančno izmerite mere, saj lahko nekaj milimetrov razlike, pomeni veliko težav ali zapravljenega denarja! Danes se za vsako kolo in vgrajeno komponento), najdejo tehnične specifikacije na internetu. Pomembno je, da ste pri naročilu pozorni na vse podrobnosti! Bodite previdni, saj lahko imajo posamezne komponente isto
ime, vendar različne zmogljivosti in podrobnosti, ki jih delajo različne (na primer: ali gre kabel pri vgradnji zgoraj ali spodaj?). Pomagalo vam bo tudi, če preden posamezni del odstranite s kolesa, da poslikate, kako je bil nameščen in kje.
Na trgu boste lahko našli izjemno nizkokakovostne rezervne dele, ki se uporabljajo za servisiranje poceni koles (do 500 €), pa tudi visokokakovostni materiali iz železa in aluminijevih zlitin, ki se uporabljajo za servisiranje dražjih koles (do 2000 €) in pa seveda visokokakovostni/ultra-lahki materiali, ki se uporabljajo za servisiranje “strojev”, od katerih se ti dobesedno lahko zvrti v glavi … Te zadnje vozijo večinoma tekmovalci in redki posamezniki z res visokimi prihodki. Razlika med njimi je seveda tako v kakovosti materialov in v teži. Teža, razen pri tekmovalcih (in ljudeh, ki so v vrhunski telesni formi in so izjemno fit), ni toliko pomembna, da bi upravičila takšno razliko v nabavni ceni!
Deli kolesa, ki se najbolj obrabljajo, so: veriga, zadnji verižniki in kroglični ležaji koles, osrednjega pogona in ležajev pedalov. Pogosto je te dele boljše izrabiti do konca, potem pa jih vreči stran in zamenjati z novimi sklopi, kot pa jih servisirati ali menjati z novimi, posameznimi komponentami. Če servis svojega kolesa raje prepustite profesionalcem, vabljeni, da obiščete naše poslovalnice ali se naročite na servis kolesa na naši spletni strani: Servis koles – online rezervacija termina (vsinakolo.si)
Ste kolesarili in so vaše noge po kolesarjenju utrujene? Poznamo dve vrsti utrujenosti. Dobra vrsta
Podrobnosti ...Vam bo nabiranje večih kilometrov na kolesu res pomagalo pri iboljšanju hitrosti vaše vožnje? Da
Podrobnosti ...Učinkovito prestavljanje prestav kolesarju omogoča, da vzdržuje enakomeren ritem vrtenja pedal (t
Podrobnosti ...Ljudje imajo radi gorska kolesa iz različnih razlogov. Razlogi za njihovo navdušenje nad tem vedno
Podrobnosti ...Priporočilo je, da čelado, ki jo redno nosite, zamenjate približno vsaka 3 leta. Razlog je v tem,
Podrobnosti ...Se tudi vi sprašujete, kako dolgo lahko pustite kolo, izpostavljeno vremenskim spremembam, preden slednje
Podrobnosti ...Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |