0 izdelkov
V košarici ni izdelkov.
Return to ShopMnogi novinci med gorskimi kolesarji se sprašujejo, katero vrsto kolesa izbrati: hardtail ali polno-vzmeteno gorsko kolo? Gre za med seboj popolnoma različni koles, ki pa obe služita istemu namenu in to je, da premagujeta poti. Obe imata svoje pozitivne in svoje negativne strani in obe imata svoje zveste sledilce. Naj je vprašanje slišati še tako preprosto, je odgovor veliko bolj zapleten. Poglejmo si primerjavo med obema tipoma koles.
Najočitnejša razlika med tema dvema kolesoma, je njun okvir. Pri polno-vzmetenem gorskem kolesu ali pri gorskem kolesu z dvojnim vzmetenjem mora biti zadnje kolo opremljeno z amortizerjem. In seveda mora obstajati tudi način, da le-tega aktivirate. Zato je konstrukcija tovrstnega okvirja, edinstvena. Okvir mora biti vzdržljiv in odporen. Veliko servisnih delov se nahaja na zadnjem amortizerju in pušah.
Zato je okvir, ki ga boste našli na kolesu s polnim vzmetenjem, veliko bolj zapleten, ker so ti okvirji izdelani s postopki, ki vključujejo tekoče tvorbe. Po drugi strani ima hardtail zožan okvir. Pri kolesih vrhunske kakovosti je običajen stožčasti okvir.
Proizvajalci pri konstrukciji polno-vzmetenih koles uporabljajo veliko več funkcij in najsodobnejših tehnologij. Stroški so lahko višji in kolesa zahtevajo več vzdrževanja, vendar dobite tisto, kar plačate. Stožčaste cevi na hardtailu so zelo običajne. Zaradi kompleksne narave so polno-vzmeteni okvirji koles, boljše kakovosti in so bolj odporni v primerjavi s tistimi na hardtailih.
Okvir ni edina stvar, ki je pomembna pri nakupu gorskega kolesa. Najpomembnejša komponenta izmed vseh so sprednje vilice. Z vidika zmogljivosti v tem primeru zmaga hardtail. Vzdržljivost šasije hardtail kolesa je veliko boljša kot pri kolesu s polnim vzmetenjem.
Kolesa s polnim vzmetenjem imajo tudi nastavljiv obroč in funkcijo prilagajanja blaženja odboja. Hardtail s to funkcijo enači svoje zmogljivosti.
Če na podlagi tega kriterija izberete katero koli izmed obeh možnosti, to ne pomeni, da omejujete svoj obseg samo na vožnjo po določenih poteh. Vaša vožnja se bo zelo razlikovala, če boste oba kolesa uporabljali na isti progi. Torej, kar zadeva obseg vožnje, sta obe kolesi dobra izbira, saj so vsa gorska kolesa narejena za določen način vožnje.
Ker se na polnovzmetenem kolesu udobno prebijate po poteh, je vožnja izjemno udobna. Lahko peljete s hitrostmi, ki jim hardtail ni kos. Toda vožnja po teh poteh na hardtailu oteži upravljanje in za nekatere kolesarje je vožnja zaradi te stopnje težavnosti, bolj zabavna in nagrajujoča.
Plezanje in spust sta prav tako kritična vidika, ki ju je treba analizirati.
Če se raje vozite po poteh, ki vključujejo več vzponov, potem morate izbrati hardtail gorsko kolo. Ima trden zadnji del in nima velike skupne teže. Zato vam med poganjanjem pedal navzgor ne bo treba izgubljati veliko energije. Na pedalih lahko udobno stojite brez izgube energije zaradi zadnjega vzmetenja. Hardtail vam mogoča, da nadaljujete dalj časa. Polno vzmetenje za reševanje te situacije uporablja svoje blokade, vendar jih morate najprej odstraniti, da jih učinkovito uporabite. Kljub temu ne bodo mogle enačiti trdne izvedbe hardtaila.
Ko vzponi postanejo povsem tehnični, začne hardtail izgubljati svoj položaj v primerjavi s polno-vzmetenim kolesom. To je zato, ker zadnja pnevmatika med temi ovirami ostane v stiku s tlemi in lahko nadaljujete gladko poganjati navkreber. Občutili boste nekaj dodatne teže, vendar so trenutki, ko se morate bolj osredotočiti na oprijem pnevmatike, kot na karkoli drugega.
Ko ste enkrat končali z vzponom, je čas za spust. Na tej točki se v ospredje začne prebijati polno vzmetenje . Zadnji amortizer, ki ga ima polno-vzmeteno kolo, bo v tem primeru zelo kritičen. Zaradi te funkcije se kolesarji pri spustu na kolesu s polnim vzmetenjem počutijo zelo udobno, saj postane vožnja z njimi pri višjih hitrostih veliko bolj nadzorovana. Po drugi strani pa so hardtaili veliko manj očarljivi. Odbijajo se in preskakujejo na kateri koli korenini in kamnu.
Glavna prednost vožnje kolesa s polnim vzmetenjem je, da ponuja vrhunski oprijem in da je odlično tudi z vidika voznikovega udobja. Zadnje kolo se bo prilagodilo terenu in vaša vožnja bo zelo gladka. Gladkost vožnje boste občutili, ko sedite na sedežu ali ko stojite na svojih pedalih. Ko ima vaše kolo boljši oprijem, se dobro oprime podlage, saj pnevmatike “grabijo” in dajejo močnejši oprijem.
Na bolj gladkih poteh, so veliko boljša hardtail kolesa. Pnevmatike se pri le-teh bolje oprijemajo na bolj gladkih terenih, kar boste občutili takrat, ko bo vožnja razgibana.
Na neravnem terenu je boljša izbira polno-vzmeteno gorsko kolo, saj imate večji nadzor nad svojo vožnjo in boste bolj samozavestno povečevali svojo hitrost.
Ker na zadnjem delu vašega hardtaila ni blažilnega sistema, boste bolj občutili teren, ki ga vozite. Ko čutite vse izbokline, ste veliko bolj aktivni in opazujete, kaj vas čaka. Veliko bolj boste uporabljali noge, še posebej na neravninah, ki se vam bodo pojavljale med vožnjo.
Poskušali boste preskočiti ovire in ne boste razmišljali o tem, da bi se prebili skozi njih. Preskakovanje ovir s kolesom je zelo pomembna veščina in razvijanje le-te vam bo omogočilo vožnjo katerega koli kolesa po katerem koli terenu. Prav zato strokovnjaki za gorsko kolesarjenje svetujejo, da začnete s hardtail gorskim kolesom.
Hardtail je veliko lažji od gorskega kolesa s polnim vzmetenjem, ker zadaj nima vzmetenja. Kolo s polnim vzmetenjem ima vse vrste komponent na zadnjem kolesu, ki prispevajo k skupni teži gorskega kolesa. Te številke se bodo izkazale za zelo kritične pri vaši splošni izkušnji vožnje.
Hardtaili so tudi cenejši. Zato mu lahko proizvajalci dodajo več kakovostnih komponent. In seveda, ko uporabljajo vrhunske komponente, ki navadno niso težke, dodatno zmanjšajo skupno težo kolesa. Zato so hardtaili znatno lažji od po opremi primerljivih polno-vzmetenih koles.
Hardtaili so lažji in nimajo nobenega sistema vzmetenja na zadnjem delu. Zato so komponente, ki se uporabljajo za njihovo izdelavo, visoke kakovosti. Če ima vaše gorsko kolo kakovostne komponente, zlasti pnevmatike, vilice in kolesa, bo to bistveno spremenilo način, kako se bo lahko vaše kolo spoprijelo z različnimi tereni.
Ni torej pravilo, da je polno-vzmeteno kolo vedno boljše od hardtail kolesa. S kakovostnimi pogoni dobite več prestav. Pnevmatike prav tako pomembno vplivajo na vožnjo. Lahko jih spremenite tudi pozneje, vendar je najboljša praksa, da že v štartu kupite kakovostne komponente.
Polno-vzmeteno gorsko kolo ima različne majhne komponente, ki zahtevajo izkušenega serviserja. Hardtail nima takšnih komponent, zato vzdrževanje ne bo tako velik problem. Popravilo ali vzdrževanje vzmetnih ležajev in puš zahteva nekaj strokovnega znanja in dragocenega časa.
Poleg tega se puše in ležaji sčasoma obrabijo. To lahko poveča skupne stroške vzdrževanja. Popravila vilic, koles in pogonskega sklopa, so prav tako na seznamu servisnih opravil, vendar niso zelo problematična, če uporabljate hardtail.
Izbira hardtaila je dobra izbira, če:
• imate manjši proračun in iščete največjo vrednost svoje naložbe. Cena hardtaila je nižja od cene polnovzmetenega kolesa.
• se raje vozite po gladkih terenih. Hardtaili so lahko zelo zabavni za vožnjo po gladkih terenih, saj lahko s svojim sprednjim vzmetenjem absorbirajo vse zmerne neravnine.
• vam veliko skrb predstavljajo vzdrževanje in popravila. Hardtaili so zelo preprosti stroji in ni vam treba narediti veliko, da jih spravite nazaj na stezo.
• iščete zelo lahko kolo, potem ni boljše možnosti kot hardtail. Delov in komponent je manj in z njim lahko preprosto manevrirate
Izbira polno-vzmetenega kolesa je dobra izbira, če:
Verjetno ste med prebiranjem prispevka ugotovili, da so tako hardtail gorska kolesa polno-vzmetena kolesa odlična v marsikaterem pogledu. Na nekaterih področjih zmaga hardtail, medtem ko na drugih prednjači polno-vzmeteno kolo.
Če še vedno dvomite, kaj je boljše, hardtail ali polno-vzmeteno gorsko kolo, na to ni jasnega odgovora. Pravzaprav je lahko izbira zelo subjektivna. Nekateri imajo raje hitrost, drugi pa izzive. Nekateri nimajo nič proti kakršnim koli popravilom, medtem ko jih drugi ne prenesejo.
Seveda gre pri izbiri upoštevati tudi proračun. Na splošno velja, da, če vam je ljubša udobna vožnja, vam bo bolj ustrezalo gorsko kolo s polnim vzmetenjem. Če želite razviti nekaj kolesarskih spretnosti, izberite hardtail.
Vse je torej odvisno od vas! Kakšne so vaše želje in kako najraje kolesarite? Svetujemo, da če ste novinec in imate omejen proračun, raje izberite hardtail. Če proračun ni vasa omejitev in želite hitrost, potem izberite kolo s polnim vzmetenjem.
Se vam, če ni pravega oprijema, med pospeševanjem, obračanjem, zaviranjem ali na neravni podlagi dogaja,
Podrobnosti ...Saj veste, krmilnik električnega kolesa so pravzaprav ˝možgani˝ vseh e-koles. Nenazadnje nadzorujejo
Podrobnosti ...Kolesa Lector so Ghost-ov DNK v čisti obliki! LECTOR je prava ikona med kolesi GHOST, ki se je z leti
Podrobnosti ...Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |