0 izdelkov
V košarici ni izdelkov.
Return to ShopGorsko kolesarjenje je zahtevna, vznemirljiva in ne nazadnje prijetna ter zabavna dejavnost. Ima pa nekaj pasti, v katere se ujamejo mnogi, ki z njo začenjajo. Tukaj je nekaj najbolj očitnih napak, s katerimi se soočajo mnogi začetniki, bolj izkušeni kolesarji pa jih lahko uporabijo za osvežitev svojih znanj.
Prva napaka, ki jo delajo novi kolesarji, je, da gledajo navzdol na svoje sprednje kolo ali mesto tik pred njim. Težava je v tem, da je vsaka ovira, ki se pojavi pred vašo sprednjo pnevmatiko, presenečenje in na koncu vozite v stanju šoka!
“Kamorkoli pogledaš, ti bo kolo sledilo.” To je še posebej na mestu pri vožnji po ozkih poteh. Če se vaše oči osredotočijo na skalo, ki bi jo radi obvozili, boste zadeli naravnost vanjo! Trik je v tem, da skalo odmislite in se osredotočite na pot obvoza.
Če je mogoče, glejte vsaj 10 metrov po poti naprej, saj boste imeli na ta način dovolj časa, da se odločite, po kateri liniji želite peljati. Trik je v tem, da vadite, neupoštevanje 90 % prihajajočih ovir, saj bo zanje poskrbel vaš kolesarski moment. Osredotočite se na linijo, po kateri želite peljati, in tam boste tudi končali. Ključno je, da (si) zaupate.
Pogled naprej vam omogoča, da predvidite bližajoče vzpone ali ovire in vam daje čas, da prestavite v ustrezno prestavo. Ena največjih napak začetnikov je vožnja v previsoki prestavi in posledično počasna kadenca.
To ustvarja nekaj težav: prvič, težko je pedalirati (zaradi česar trpijo kolena) in ohranjati hitrost ter zagon na kateri koli poti, razen na tisti, ki je popolnoma ravna ali se spušča navzdol … Večina novih kolesarjev nima niti spretnosti niti moči, da bi držala visoko prestavo/počasno kadenco, v katerihkoli okoliščinah, razen v tistih idealnih.
Druga težava je, da ko ugotovite, da poganjate v previsoki prestavi, je pogosto že prepozno. Potreben je le majhen vzpon, da vam odvzame ves zagon in obstanete na mestu. Pogosta napaka je, da verigo nato na silo prestavljate na lažji ali nižji zobnik. Škrtajoči, žvenketajoči zvok je znak, da vas ˝vaše kolo sovraži˝.
Vrtite pedale v prestavi, ki ima za posledico kadenco (vrtenje pedala) med 80-90 vrt/min. To bo bolje za vaše telo in bo omogočalo enako hitrost z manj napora, večja hitrost pogonskega sklopa pa bo omogočala gladko in tiho premikanje verige med zobniki. Prav tako vas bo pripravilo na vse bližajoče se vzpone, zaradi manjše obremenitve pogonskega sklopa pa bo tudi lažje na hitro prestaviti na manjši zobnik in ohraniti trenutek.
Nič ne vpliva na vašo vožnjo po brezpotjih bolj negativno kot prenapolnjene pnevmatike. Še posebej, ko razvijate svoje spretnosti. Preveč napolnjene pnevmatike se sicer kotalijo hitreje, vendar imajo za posledico slabši oprijem, slabšo zmogljivost v ovinkih in na splošno bolj težavno vožnjo.
Pri gorskem kolesarjenju je oprijem izjemno pomemben in je rezultat sposobnosti pnevmatike, da se deformira na različnih površinah. Previsok zračni pritisk jim to preprečuje in lahko povzroči trdo vožnjo, polno poskakovanja in drsenja po površinah, namesto oprijema.
Pred vsako vožnjo preverite tlak v pnevmatikah. Talk, ki ga želite, se razlikuje glede na teren, zato preverite informacijo pri kakšnem bolj izkušenem kolesarju, ki vozi po takšnih terenih. Na splošno glejte, da bo tlak v vaših pnevmatikah med 2,0 in 2.5 barov, kar se vam bo morda zdelo precej nizko, vendar bo zadoščalo za večino poti, ki jih vozi povprečen kolesar. Če uporabljate tubeless, je lahko tlak še nekoliko nižji.
Nazaj k osnovam. Ali ste kupili pravo kolo za stil vožnje, ki se ga lotevate? Nič ni težjega kot vožnja s težkim, velikim, potovalnim kolesom, ko so vsi vaši kolegi na hardtailu ali na kolesih za kratke proge.
Druga težava je morda v tem, da ste mislili, da bi bilo dovolj dobro kolo iz lokalnega supermarketa, ker ima dvojno vzmetenje ali ker ste v katalogu videli, da ga nekdo vozi nekje v gozdu!
Napačno izbrano kolo na začetku kolesarjenja lahko povzroči tako slabo izkušnjo, da se boste kolesarjenju odrekli, še preden ste z njim v resnici začeli. Ja, tako hudo je.
Kontaktirajte nas za nasvet o opcijah in vrsti koles, ki bi jih želeli preizkusiti.
Novi kolesarji so pogosto presenečeni nad tem, koliko energije lahko porabijo pri tipični vožnji z gorskim kolesom. Obstaja razlog, zakaj gorski kolesarji s seboj nosijo bidone in nahrbtnike za hidracijo (t. i. kamele). Če svojega telesa ne oskrbite z gorivom pred ali med vožnjo po trailih, se lahko privedete do popolne izčrpanosti; to je zagotovo ena najslabših izkušenj, ki jih lahko doživite na kolesu.
Enako se zgodi tudi, če (p) ostanete dehidrirani. Pred vožnjo jejte ustrezno hrano, ki vam bo, da (ja) la energijo. Vedno imejte s seboj vodo ali športni napitek za hidracijo v bidonu, idealno v nahrbtniku za hidracijo, saj se lahko zelo enostavno hidrirate med samo vožnjo in brez ustavljanja ali izgube hitrosti. Nosite hrano s seboj v žepu ali nahrbtniku. To je lahko banana, musli ali kakšna druga energijska ploščica ali gel.
Gorsko kolesarjenje je ekstremen šport, ne le glede potrebne ravni znanja, ampak tudi v kontekstu vpliva in obremenitve človekovega telesa. Če tega ne veste ali ne upoštevate, boste na tovrstno aktivnost slabo pripravljeni.
Ste kolesarili in so vaše noge po kolesarjenju utrujene? Poznamo dve vrsti utrujenosti. Dobra vrsta
Podrobnosti ...Vam bo nabiranje večih kilometrov na kolesu res pomagalo pri iboljšanju hitrosti vaše vožnje? Da
Podrobnosti ...Učinkovito prestavljanje prestav kolesarju omogoča, da vzdržuje enakomeren ritem vrtenja pedal (t
Podrobnosti ...Ljudje imajo radi gorska kolesa iz različnih razlogov. Razlogi za njihovo navdušenje nad tem vedno
Podrobnosti ...Če imate dve levi roki in niste vešči uporabe orodja, če nimate izkušenj s popravili, ali preprosti
Podrobnosti ...Priporočilo je, da čelado, ki jo redno nosite, zamenjate približno vsaka 3 leta. Razlog je v tem,
Podrobnosti ...Piškotek | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |